یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۸:۲۲:۱۲

قائم مقام وزیر کشور:
دولت از برنامه‌های اجرایی پارس جنوبی حمایت می‌کند

باشگاه خبری فراساحل: قائم مقام وزیر کشور در جلسه کمیسیون کارگری استان بوشهر بر حمایت دولت از برنامه‌های اجرایی پارس جنوبی تاکید کرد و گفت: از این رهگذار می‌توانیم به توسعه واقعی در کشور دست یابیم. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، محمد حسین مقیمی، در کمیسیون کارگری استان بوشهر که در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تشکیل شد، با بیان این‌که چرخ پارس جنوبی باید بچرخد، گفت: بهره‌برداری صحیح و اصولی از منابع طبیعی در دستور کار این دولت است و وظیفه ما حمایت از برنامه‌های اجرایی پارس جنوبی است تا بتوانیم از این رهگذر به توسعه واقعی در کشور دست یابیم.

قائم مقام وزیر کشور خواستار کمک مسئولان استان بوشهر  به توسعه پارس جنوبی شد و تصریح کرد: تاکنون اقدامات خوبی در دولت یازدهم از سوی وزارت نفت صورت گرفته است به نحوی که تولید بیش از ٢٠٠ میلیون متر مکعب گاز در روز طی سه سال اخیر حاکی از برنامه ریزی دولتمردان برای افزایش تولید از این میدان مشترک و پیشرفت کشور است. وی با بیان این‌که توسعه پارس جنوبی حاصل تلاش گروه عظیم کارگران است، گفت: همان‌طور که همه ما موظف هستیم ظرفیت تولید گاز را در این منطقه افزایش دهیم لازم است نسبت به فراهم کردن شرایط افزایش انگیزه کارگران اقدامات جدی صورت گیرد تا فازهای پارس جنوبی با سرعت بیشتری به بهره‌برداری برسد.

تعامل مردم و مسئولان کلید توسعه پایدار در کشور است
مقیمی افزود: مردم دارای قدرت بالایی برای درک شرایط موجود کشور بوده و در صورت بیان برخی مشکلات و موانع، ملت ایران از آمادگی لازم برای همراهی با مسئولان برخوردار هستند. قائم مقام وزیر کشور توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: آموزش کارجویان و کارگران هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری برای ساختن آینده است، ضمن این‌که در این راستا می‌توانیم از تخصص نیروهای بومی در پروژه‌های صنعت نفت در آینده استفاده کنیم. وی با بیان این‌که وظیفه ما در وزارت کشور تامین امنیت پارس جنوبی برای پیشرفت کشور است، گفت: صنعت و مردم باید تعامل نزدیکی با هم داشته باشند و انتظار ما نیز از مسئولان در پارس جنوبی افزایش تولید و صادرات برای توسعه پایدار است.

اشتغال بیش از ٦٠ هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس
مهدی یوسفی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، گفت: برنامه ریزی‌های انجام شده از سوی وزارت نفت و تمرکز بر توسعه فازها با اولویت پیشرفت بیشتر سبب افتتاح رسمی فازهای ١٢ و ١٥ و ١٦  از سوی حسن روحانی، ریاست جمهوری شد و در آینده‌ای نزدیک فازهای ١٧و ١٨،١٩ و ٢٠ و ٢١ نیز به بهره برداری خواهند رسید. براساس گزارش سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، وی با اشاره به این‌که ظرفیت تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی هم اکنون بیش از ٤٧٠ میلیون متر مکعب در روز است، افزود: بخش بزرگی از تولید گاز از میدان مشترک پارس جنوبی در دولت یازدهم محقق شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان دولت یازدهم، بخش عمده ای از توسعه فازهای پارس جنوبی به بهره‌برداری برسد.

یوسفی طرح پالایشی سیراف را از اقدامات خوب وزارت نفت در منطقه ویژه پارس برای جلوگیری از خام فروشی عنوان کرد و گفت: این طرح با ظرفیت پالایش ٤٨٠ هزار بشکه میعانات گازی (هر پالایشگاه ٦٠ هزار بشکه) اجرا می‎شود و ٨ شرکت خصوصی در این طرح سرمایه گذاری کردند که میعانات گازی تولیدی در فازهای پارس جنوبی در این پالایشگاه‌ها به محصول نهایی تبدیل خواهد شد. وی با بیان این‌که هم اکنون ٦٠ هزار نفر نیروی کار در منطقه پارس جنوبی و پارس دو کنگان مشغول به فعالیت هستند، ادامه داد: مدیریت کار و اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس به صورت مستمر وضعیت کارگری و کارفرمایی منطقه را ارزیابی می‌کند؛ ضمن آن‌ که همواره از کارگران شاغل در منطقه حمایت می‌کند.

توسعه متوازن بوشهر با اقدامات صنعت نفت در دولت یازدهم
مصطفی سالاری، استاندار بوشهر نیز در این نشست ضمن خوشامدگویی به قائم مقام وزیر کشور خواسته مردم و مسئولان استان بوشهر را توسعه متوازن منطقه دانست وگفت: این منطقه به عنوان قطب انرژی و اقتصادی کشور شناخته می‌شود که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید و با همراهی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اقدامات خوبی در راستای توسعه متوزان منطقه صورت گرفته که لازم است این فعالیت‌ها در آینده نیز تداوم یابد.

سالاری با بیان این‌که در منطقه پارس جنوبی ١٠٠ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، ادامه داد: تلاش همه مسئولان  در دولت تدبیر و امید این است که پروژه‌های پارس جنوبی با سرعت و کیفیت بالا به بهره‌برداری برسد و در این زمینه ما نیز سعی خواهیم کرد یاری دهنده مجموعه وزارت نفت برای تحقق این هدف باشیم. استاندار بوشهر خواستار تلاش شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی در رفع مشکلات کارگری شد و تصریح کرد: هدف همه مسئولان کاهش اثرات منفی توسعه در استان است و قطعا وزارت نفت نیز تلاش خواهد کرد خدمات خود را در عالی ترین سطح ارائه دهد تا مردم توسعه منطقه را بصورت واقعی لمس کنند.



  کد خبر : 2662
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :